سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  شهر صبح[57]


هیچم و «هیچ» در وصف ناید ! /// «شهر صبح» روز یکشنبه 24ام خرداد 88 مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) جهت نشر مطالب مفید و سهیم کردن دوستان در دیده ها، شنیده ها و احیانا دانسته های این حقیر در «بلاگفا» ایجاد شد اما به دلیل خباثت های غیرقابل تحمل مدیریت بلاگفا مجبور به ترک اونجا و نقل مکان به پارسی بلاگ شدم.
ویرایش
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
ابر برچسب ها
امکانات دیگر

حاج سعید می گفت مداحی که در روز عاشورا گریه نکنه و اشک نریزه باید بره بمیره ...  
میخوام بگم وبلاگنویسی که از فجر انقلاب اسلامی ننویسه و هنرمندی که برای گرامیداشت چنین امر عظیمی هنرنمایی نکنه باید بره بمیره.

یه حرف دیگه هم میخواستم بگم...
داشتم فکر می کردم نسل سوم و چهارم انقلاب که بعضی ها اون رو «نسل سوخته» می نامند، نسلی است که مفت صاحب انقلاب و همه ی دستاوردهای اون شده؛ من و او یک سیلی هم برای انقلاب نخوردیم! بی انصاف نباشیم.

قسمت آخر مستند « صراط » برام جالب بود و حرف زیادی از توش در می اومد؛ اگه نتونستید ببینید حتما یک نگاه بهش بندازید.

تذکر مهم: دل های مردم در دست خداست ؛ چه در انتخابات، چه در راهپیمایی های عظیم، چه در تحرکات و مواضع مردمی.
خیلی ها هستند که ظاهرا حتی ضد نظام هستند اما می بینی که به فرض برای استقبال از مقام معظم رهبری یا ... راه افتاده و حاضر شده و وقتی ازش می پرسی چرا اومدی؟ میگه نمیدونم؛ همینطوری اومدم ببینم چی میگن!
بعضی ها نمیدونند چرا ...  بی اختیار حرکت می کنند رای میدهند و راهپیمایی می کنند. توجه ندارند دل های مردم دست خداست. از خدا بخواهیم ما رو مشمول رحمت و عنایت خودش قرار بده و مشمول رحمت خودش نگه داره.

(اکثر) این حضرات و آقایانی که بیانیه تراوش می کنند و مردم رو به راهپیمایی و ... دعوت میکنند توجه بفرمایند که مردم همیشه در صحنه بوده اند و حاضر هستند؛ آقایان لطفا خودشان را به مردم برسانند زیاد عقب نمانند و یک وقت جا نزنند.

سی و سومین بهار انقلاب اسلامی مبارک باد!




برچسب ها : انقلاب و حکومت اسلامی  ,
      
تعریف ما از انقلاب معنایش این نیست که همه‌ی مردم عادل هستند. این را بگویم. ما وقتی گفتیم: شاه رفت و امام آمد، معنایش این نیست که همه‌ی مردم عادل هستند. هنوز ظالم داریم. فاسد داریم. دروغگو داریم. رشوه‌گیر داریم. دزد داریم. فساد داریم. عیب هست.

منتهی یک مثلی را من برای شما قبلاً هم زدم. در یک ماشینی که سوار می‌شوی دو تا چیز سالم باشد کافی است: یکی ماشین سالم باشد، یکی راننده! اگر دیدی ماشین سالم است راننده سالم است، شما سوار می شوی. دیگر نمی‌گویی: آقا این چه ماشینی است؟ این که سیگار می‌کشد دهانش بوی سیگار می‌دهد. این هم که سیر خورده است. او هم که پیاز خورده است. او هم که پوست پرتقال پرت می‌کند. او هم که پوست تخمه پرت می‌کند. اَه.... بیا!


ماشینت که سالم است. راننده هم سالم است. بله مسافرها، ممکن است هر مسافری یک دسته گلی آب بدهد. اما اگر سوار نشویم، ماشین‌های دیگر یا ماشینش خراب است یا راننده‌اش. ماشین ما اسلام است. راننده‌ی ما امام است. راننده‌ی ما مقام معظم رهبری است. ماشین و راننده که سالم هستند. حالا یک شهردار خلاف کرد. یک امام جمعه خلاف کرد. یک آخوند، یک کت و شلواری، یک دانشجو، یک استاد دانشگاه، یک حزب، یک هیئت، بعضی افراد دسته‌گل آب بدهند خرابی بعضی افراد ربطی به ماشین و راننده ندارد و ما هم اگر سوار نشویم، ماشین‌های دیگر یا ماشین‌شان گیر دارد یا راننده‌شان مست است. لااقل زنده باد خودمان که ماشین و راننده‌مان خوب است. مسافرها دسته‌گل آب می‌دهند. عیب مسافرها معنایش این نیست که ما از ماشین پیاده شویم.

اگه مطلب براتون مفید بود ،

جهت خشنودی و تعجیل ظهور  بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء صلواتی نثار کنید.

تاریخ درج در بلاگفا: 1388.11.11 ساعت 23:34




برچسب ها : انقلاب و حکومت اسلامی  ,
      

در دهکده ای کوچک مردی زندگی می کرد که به ابله بودن اشتهار داشت و ابله هم بود و تمام آبادی مسخره اش می کردند. ابلهی تمام عیار بود و مردم کلی با او تفریح می کردند...
ولی او از بلاهت خود خسته شد. بنابر این از مرد عاقلی راه چاره را پرسید.

مرد عاقل گفت: مساله ای نیست! ساده است؛ وقتی کسی از کسی تعریف کرد تو انکار کن.
- اگر کسی ادعا می کند که «این آدم مقدس است» فوری بگو «نه! خوب می دانم که گناهکار است».
- اگر کسی بگوید «این کتابی معتبر است»، فوری بگو «من خوانده و مطالعه کرده ام»؛ نگران نباش که آن را خوانده یا نخوانده ای? راحت بگو «مزخرف است!».
- اگر کسی بگوید «این نقاشی یک اثر هنری بزرگ است»، راحت بگو «این هم شد هنر!؟ چیزی نیست مگر کرباس و رنگ؛ یک بچه هم می تواند آن را بکشد!».
انتقاد کن، انکار کن، دلیل بخواه ..... و پس از هفت روز به دیدنم بیا.

بعد از هفت روز، آبادی به این نتیجه رسید که این شخص نابغه است: «ما خبر از استعدادهای او نداشتیم و اینکه او در هر موردی این قدر نبوغ دارد. نقاشی را نشان او می دهی و او خطاها را به شما نشان می دهد. کتابهای معتبر را نشان او می دهی و او اشتباهات و خطاها را گوشزد می کند... چه مغز نقاد شگرفی! چه تحلیل گر و نابغه ی بزرگی!».

پس از هفت روز پیش مرد عاقل رفت و گفت: دیگر احتیاج به صلاح و مصلحت تو ندارم؛ تو آدم ابلهی هستی!

تمام آبادی به این آدم فرزانه معتقد بودند و همه می گفتند: «چون نابغه ی ما مدعی است این مرد آدمی است ابله، پس او باید ابله باشد!».

+ منبع حکایت

گمان می کنم نیازی به شرح نداشته باشد....




برچسب ها : مباحث روز  ,
      

«شایعک» گونه ای پیامک (اس.ام.اس.) است که به ترویج شایعات، مطالب بی اساس و نادرست و احادیث جعلی می پردازد...

پیامک های حاوی خبر به درک واصل شدن فلان مفتی، مردن ملک عبدالله، ترور سلمان رشدی خبیث به دست یکی از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام، به کما رفتن علامه حسن زاده آملی (دامت برکاته) و ... جزو شایعاتی است که احتمالا برای شما نیز پیامک زده شده است.

ختم 6 میلیون صلوات، 124میلیون صلوات، ختم قرآن، فلان ذکر رو بگی برای فلان تعداد بفرستی چنین و چنان می شود و ... هم از آن مطالب بی اساس است.
اولا عددی که تعیین شده است محل پرسش و تأمل است که چرا 6، 70 یا .... میلیون؟ حکمت و سرّ و مناسبت این عدد چیست؟
ثانیا چه کسی آمار این صلوات ها و اذکار را دارد که عدد تعیین شده حاصل شود؟
ثالثا سند و منبع این مطالب چیست؟

سومین مورد هم احادیثی است که سند آنها مشخص نیست. مطالبی که نقطه ی اشتراک آنها تشویق به ارسال آن برای دیگران است.
ممنون میشوم اگر کسی منبع و سند این مطلب که «حضرت محمد (ص) فرمودند : هرکس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش پیدا می کند: سبحان الله یا فارج الهم و یا کاشف الغم فرج همی و یسر امری و ارحم ضعفی و قلة حیلتی و ارزقنی من حیث لا احتسب یا رب العالمین»
و این مطلب که «پیامبر اسلام (ص) : هرکس بشارت ربیع را به مردم دهد، من بشارت بهشت را به او می دهم» را برای بنده بفرسته و معرفی کنه.

مسأله ای که موجب تأسف است، انتشار این «شایعک»ها توسط برخی افراد موثق و اهل علم است که بدون کوچکترین تحقیق و تردیدی نسبت به انتشار آن اقدام می کنند.
و تأسف بار تر اینکه گاه و بیگاه شاهد انتشار آن از رسانه ملی نیز هستیم (مثل همین بشارت ربیع).


همین جا باید از همراه اول (و ایضا ایران سل) کمال تشکر را داشته باشم که انواع و اقسام پیامک های بازرگانی (تبلیغک) لحظه به لحظه گوشی ِ به خواب رفته مان را بیدار می کند و اجازه نمی دهد هیچکس تنها بماند.
معلوم نیست اگر کسی بخواد تنها باشه و تبلیغک دریافت نکنه چه کسی رو باید ببینه.

حریم شخصی کیلو چند!؟




برچسب ها : خودنوشت  ,
      

 سؤال: آیا این که بعضی از افراد در شب اول ربیع الاول، شبانه به مسجد می روند و آرزو و دعا می کنند، بدعت در دین نیست؟ آیا سند روایی دارد؟
آیا این حدیث که هر کس به من بشارت ماه ربیع را بدهد من او را به بهشت مژده خواهم داد، از پیغمبر اکرم (ص) است؟

ادامه مطلب...


برچسب ها : معارف / شبهات  ,

      


به دلیل عدم رضایت استاد موحد نسبت به انتشار تصاویر آثارشان،
تصویر حذف شد.

شهادت غریب الغرباء ، امام رضا علیه السلام
تسلیت و تعزیت باد!




برچسب ها : هنر  ,
      

امام صادق (علیه السّلام):

بَکَتِ السَّماءُ عَلَی الحُسَینِ أربَعینَ یَوْماً بِالدَّمِ.

آسمان چهل روز بر حسین (ع)، خون گریه کرد.

The sky shed tears of blood on Hussin (p.b.u.h.) for forty days.

مناقب آل أبی طالب، ج 3، ص 212




برچسب ها : احادیث و روایات  ,
      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >