سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  شهر صبح[57]


هیچم و «هیچ» در وصف ناید ! /// «شهر صبح» روز یکشنبه 24ام خرداد 88 مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) جهت نشر مطالب مفید و سهیم کردن دوستان در دیده ها، شنیده ها و احیانا دانسته های این حقیر در «بلاگفا» ایجاد شد اما به دلیل خباثت های غیرقابل تحمل مدیریت بلاگفا مجبور به ترک اونجا و نقل مکان به پارسی بلاگ شدم.
ویرایش
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
ابر برچسب ها
امکانات دیگر
این کلام از جناب علامه نقل به مضمون است...
علامه جعفری رحمة الله علیه
علامه محمد تقی جعفری (رحمه­ الله ­علیه) می­ گفتند:
عده ­ای از جامعه ­شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست؟».
برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه­ ی آن است. اما معیار ارزش انسان­ها در چیست.
هر کدام از جامعه شناسان صحبت­هایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند.
بعد  وقتی نوبت به بنده رسید گفتم : اگر می­خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می­ ورزد.
کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است.
اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه­ ی خداست.
علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناسان صحبت­های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.
وقتی تشویق آن­ها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی (علیه­ السلام) است. آن حضرت در نهج البلاغه می­فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» / «ارزش هر انسانی به اندازه­ی چیزی است که دوست می­دارد».
وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه­ ی احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه­ السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند . . .
حضرت علامه در ادامه می­ گفتند: عشق حلال به این است که انسان (مثلا) عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: «آی!!! پنجاه میلیونی!!!» . چقدر بدش می­آید؟ در واقع می­فهمد که این حرف توهین در حق اوست. حالا که تکلیف عشق حلال اما دنیوی معلوم شد ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی­ ارزش است! 
اینجاست که ارزش و مفهوم «ثار الله» معلوم می­شود. ثار الله اضافه­ ی تشریفی است . خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش گذاری است و ارزش آن به اندازه­ ی خدای متعال است.

www.alzahra.ir




برچسب ها : بزرگان  ,
      

عزت نفس و صبر شما چقدره؟

برای یافتن پاسخ، کلیک کنید ...




برچسب ها : معرفی سایت ها و وبلاگ ها  ,
توسط : شهر صبح |   نظر بدهید
      

علی بن مهزیار

علی بن مهزیار

علی بن مهزیار

عکس: احسان دائی

زیارت علی بن مهزیار قمی (رحمة الله علیه) چیزی شبیه استشمام بوی پیراهن یوسف است ...




برچسب ها : متفرقه  ,
      

محاسبه نفس SelfEvalution v1.05

هدف از طراحی این نرم افزار ثبت خوبی ها و بدی هایی که کاربر در در هر روز انجام داده ، جهت محاسبه نفس و ارزیابی رفتار خود می باشد . به کمک این نرم افزار کاربر قادر است تا ویژگی های و خصوصیات رفتاری دلخواه خود ( فضایل و رذایل اخلاقی ) را در نرم افزار مشخص نماید و در هر روز به آن ویژگی و رفتار خود نمره دهد و یا تعداد تکرار آن رفتار را مشخص نماید تا از این طریق خود را به انجام خوبی ها عادت دهد و از بدی ها دور نماید و در هر روز از نفس خود حساب کشی کند . همچنین امکان مقایسه بصورت روزانه و هفتگی و ماهانه رفتار خود و پیشرفت و یا پسرفت خصوصیات اخلاقی فراهم می گردد . همچنین بعضی از دیون مثل حق الله و حق الناس را میتوان در نرم افزار ثبت نمود که در زمان مناسب ادای دین آن را به جا آورد بطور مثال با ثبت  ویژگی "قضا شدن نماز" در تاریخ و زمان مشخص می تواند در زمان مناسب ادای دین نماید و یا ویژگی "ضایع کردن حق الناس" را در صورت مرتکب شدن ، با ثبت آن و توضیحات لازم می تواند در زمان مناسب جبران نماید.

محاسبه نفس

از امکانات این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
. امکان تعیین وضعیت هر خوبی و بدی انجام شده در روز  ( محاسبه نفس )
. امکان تعیین توضیحات بیشتر برای هر خصوصیت اخلاقی در هر روز
. امکان تعیین خصوصیات رفتاری خوب و بد توسط کاربر
. امکان تعیین جریمه و پاداش و میزان امتیاز مثبت و منفی برای خصوصیات رفتاری خوب و بد
. نمایش کارنامه اعمال کاربر بصورت روزانه – هفتگی – ماهانه و- سالانه
. امکان مقایسه و ارزشیابی بصورت روزانه – هفتگی – ماهانه و سالانه
. امکان نمایش گزارش آماری از نمره  هر خصوصیت رفتاری
. امکان نمایش گزارش آماری از تعداد  جریمه و پاداش
. امکان تعیین پیام مناسب برای هر روز پس از محاسبه نفس با توجه به امتیاز کاربر در آن روز
. نمایش آماری و نموداری از امتیازات در روزهای مختلف ( امتیاز مثبت – امتیار منفی – تفاضل امتیاز )
. دریافت رمز عبور جهت اجرای نرم افزار برای حفظ اطلاعات ثبت شده توسط کاربر

دریافت فایل برنامه (6.92 مگابایت)
http://www.rasekhoon.net/software/download-6903.aspx
پسورد فایل فشرده : www.rasekhoon.net

امشب، شب اول ماه ذی الحجه است ...




برچسب ها : دانلود  ,
      

نغمه ی بسیار دلنشین «نوایی نوایی» با صدای ابراهیم شریف زاده

آلبوم خون پاش و نغمه ریز
دانلود

موسیقی مقامی تربت جام؛ آلبوم «خون پاش و نغمه ریز» ؛ دوتار:
حسین سمندری، خواننده: ابراهیم شریف زاده

(مدت:  7:10 دقیقه ؛ حجم فایل: حدود 5 مگابایت)




برچسب ها : دانلود  ,
      

 

شهادت بهار تاریخ است و“دوست آسمانی”من، گل واژه مقدسی از این بهار بی بدیل است میخواهیم روز و ماه تولدت را به روز و ماه شهادت شهیدی پیوند زنیم که هر دو تولد پاک و بی آلایشی ازحقیقتند درطرح"دوست آسمانی" شما روز و ماه تولد خودتان را (مانند11تیر) به شماره 30008130008130 پیامک میکنی، ما نیز آدرس شهیدی را از بهشت زهرا تهران به شما میدهیم که شهادتش در همان روز و ماه تولد شما باشد، شما هم به رسم دوستی به او حداقل یک بار در هر فصل سر میزنید و این می شود شروع یک “دوستی آسمانی”.///از زمان ارسال شما تا 10 روز بعد جواب برای شما ارسال می شود///

 شهادت بهار تاریخ است و“دوست آسمانی”من، گل واژه مقدسی از این بهار بی بدیل است میخواهیم روز و ماه تولدت را به روز و ماه شهادت شهیدی پیوند زنیم که هر دو تولد پاک و بی آلایشی ازحقیقتند درطرح"دوست آسمانی" شما روز و ماه تولد خودتان را (مانند11تیر) به شماره 30008130008130 پیامک میکنی، ما نیز آدرس شهیدی را از بهشت زهرا تهران به شما میدهیم که شهادتش در همان روز و ماه تولد شما باشد، شما هم به رسم دوستی به او حداقل یک بار در هر فصل سر میزنید و این می شود شروع یک “دوستی آسمانی”.

///در صورت فعال بودن سامانه از زمان ارسال شما تا 10 روز بعد جواب برای شما ارسال می شود/// 

لطفا رسانه باشید

برای درج خاطرات و نظرات برای طرح دوست آسمانی روی قسمت نظرات کلیک نمایید




برچسب ها : شهدا  ,
      

امروز بیست و سوم ماه ذی القعده و روز زیارتی امام رضا علیه السلام است...

زیارتى است که ابن قولویه از بعض ائمه ‏علیهم السلام روایت کرده که فرمودند چون به نزد قبر امام رضاعلیه السلام بروى بگو:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى، الْأِمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ، وَ حُجَّتِک عَلى‏ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ‏ تَحْتَ الثَّرى‏، الصِّدّیقِ الشَّهیدِ، صَلوةً کثیرَةً تآمَّةً زاکیةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً، کاَفْضَلِ ما صَلَّیتَ عَلى‏ اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِک.


(... خدایا درود فرست بر على بن موسى الرضا آن امام پسندیده با تقواى پاک و حجت تو بر هر که روى زمین و هر که‏ در زیر زمین است آن راستگوى شهید درودى بسیار و تام و تمام و پاکیزه و پیوسته‏ و پى در پى و دنبال هم مانند بهترین درودى که مى‏فرستى بر یکى از دوستانت)

زیارت‏ دیگر زیارتى است که شیخ مفید در مُقنِعه نقل کرده فرموده مى ‏ایستى نزد قبر آن حضرت بعد از آنکه غُسل زیارت کرده باشى و پاکیزه ‏ترین جامه ‏هاى خود را پوشیده باشى و مى ‏گوئى:

اَلسَّلامُ عَلَیک یا وَلِىَّ اللَّهِ وَ ابْنَ وَلِیهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ‏ حُجَّتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَیک یا اِمامَ الْهُدى‏ وَ الْعُرْوَةَ الْوُثْقى‏، وَ رَحْمَةُ اللَّهِ‏ وَ بَرَکاتُهُ، اَشْهَدُ اَنَّک مَضَیتَ عَلى‏ ما مَضى‏ عَلَیهِ آبآؤُک الطَّاهِرُونَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِمْ لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلى‏ هُدىً، وَ لَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ اِلى‏ باطِلٍ، وَ اَنَّک نَصَحْتَ للَّهِ‏ِ وَ لِرَسُولِهِ، وَ اَدَّیتَ الْأَمانَةَ، فَجَزاک اللَّهُ عَنِ‏ الْأِسْلامِ وَ اَهْلِهِ خَیرَ الْجَزآءِ، اَتَیتُک بِاَبى‏ وَ اُمّى‏ زآئراً عارِفاً بِحَقِّک، مُوالِیاً لِأَوْلِیآئِک، مُعادِیاً لِأَعْدآئِک فَاشْفَعْ لى‏ عِنْدَ رَبِّک، پس بچسبان‏ خود را به قبر و ببوس آنرا و بگذار دو طرف روى خود را بر آن پس بگرد به جانب سر و بگو اَلسَّلامُ عَلَیک یا مَوْلاىَ یا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ، اَشْهَدُ اَنَّک الْأِمامُ الْهادى‏، وَ الْوَلِىُّ الْمُرْشِدُ، اَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ مِنْ اَعْدآئِک، وَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ بِوِلایتِک، صَلَّى اللَّهُ عَلَیک وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ پس‏ دو رکعت‏ نماز زیارت ‏بجا آور و بعد از آن‏ هرچه‏ خواستى نماز کن و بگرد به طرف پا پس دعا کن به آنچه مى ‏خواهى ان شاء اللّه.

(... سلام بر تو اى ولى (و نماینده) خدا و فرزند ولى او سلام بر تو اى حجت خدا و فرزند حجت او سلام برتو اى پیشواى هدایت و رشته محکم حق، و رحمت خدا و برکاتش نیز بر تو باد گواهى دهم که تو به همان راهى رفتى که پدران پاکت بدان راه رفتند - درودهاى خدا بر ایشان باد - اختیار نکردى کورى (گمراهى) را بر هدایت و تمایل نگشتى از حق بسوى‏ باطل و تو براستى خیرخواهى کردى براى خدا و پیامبرش و پرداختى امانت را پس خداوند پاداشت دهد از دین اسلام و مسلمانان به بهترین پاداش، آمده‏ام - پدرم و مادرم به فدایت - به درگاه تو براى زیارت با معرفت به حق تو و دوستدارم دوستانت را و دشمنم با دشمنانت پس شفاعت کن از من در نزد پروردگارت... سلام بر تو اى مولا و سرور من اى فرزند رسول خدا و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد گواهى دهم‏ که توئى امام راهنما و سرپرست با رشد و هدایت بیزارى جویم بدرگاه خداوند از دشمنانت‏ و تقرب جویم بدرگاه خدا بوسیله دوستى تو درود خدا و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد)

مؤلّف گوید که زیارت آن حضرت در ایام و اوقات شریفه مختصّه به آن حضرت فضیلت بسیار دارد خصوصاً در ماه رجب و بیست و سیم ذى القعده و بیست و پنجم آن و ششم ماه رمضان چنانکه در محلّ خود در اعمال ماهها ذکر شد و غیر این روزها از ایام دیگر که به آن حضرت اختصاصى دارد.

منبع زیارات: کتاب شریف مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی اعلی الله مقامه




برچسب ها : مناسبت ها  ,
توسط : شهر صبح |   نظر بدهید
      
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >