دلایل عدم محاکمه ی مجرمین جرم بزرگ، هشدارهایی برای انتخابات آینده و ... مطالبی است که از زبان حجة الاسلام سعیدی مرور می کنیم:

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص تفاوت مراحل براندازی، اظهار داشت: بنیان‌گذاران فتنه با فتنه‌گران متفاوت هستند، تاسیس کنندگان فتنه ممکن است روی صحنه نباشد و افراد دیگری مجری فتنه باشند. پایه‌گذاران و بانیان ظلم معمولا ناپیدا، نامحسوس و ناشناخته‌اند.

فتنه‌گران را می‌توان معرفی کرد ولی موسسان فتنه را نمی‌توان. برخی می‌گویند چرا موسوی و کروبی را محاکمه نمی‌کنند، دلیلش این است که آن‌ها حریم و یک عده هوادار دارند که من نمی‌توانم اسم هواداران آن‌ها را ببرم.

سعیدی تاکید کرد: همین چند روز پیش مرد خاکستری گفته بود که «من از این دو نفر تبری نمی‌جویم. این‌ها آدم‌های خوبی هستند». خب حالا ببینید ما چند نفر عمامه به سر داریم که همچنان از عناصر بیّن الغی در فتنه حمایت می‌کنند.


وی با بیان این که فتنه سال 88 متعلق به آن سال نبود، گفت:
در زیارت عاشورا می‌بینیم که عمر بن سعد و شمر لعنت می‌شوند، ولی کسانی که اساس ظلم را تاسیس کرده‌اند، نمی‌شود معرفی کرد. غیر از موسوی و کروبی عناصر و بنیان‎گذاران اصلی و عوامل پشت پرده فتنه را یا نمی‌توان شناخت و یا به راحتی نمی‌توان معرفی کرد، چون حریم دارند و این فتنه را عجیب و سخت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که ولایت‎مداری مقطعی نیست و به استمرار نیاز دارد و اگر استمرار پیدا نکرد، نتیجه‌اش سقوط و انحراف است، گفت: در هیچ انتخاباتی به یاد ندارم که مقام معظم رهبری درباره خطر امنیتی شدن آن هشدار داده باشد، ولی ایشان برای انتخابات آتی این هشدار را مطرح کرده‌اند. مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات، ضرورت مشارکت حداکثری، نگرانی از امنیتی شدن انتخابات و ضرورت اتحاد در بین کسانی که به انقلاب وفادارند تاکید کرده‌اند و ما هم باید به این تاکیدات توجه کنیم.

وی افزود: ممکن است بقایای فتنه بخواهند دست به فتنه‌گری بزنند و همچنین ممکن است بیگانگان بار دیگر از فرصت سوءاستفاده کنند و ضعف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ممکن است زمینه‌ساز وقوع این اتفاقات باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر این‌که جریان‌های داخلی باید در جهت‌گیری‌های خود دقت کنند، اظهار داشت: جریان موسوم به انحراف زمینه‌ای را فراهم کرد که ممکن است شائبه دوگانگی در حاکمیت را تداعی کند و باید به این مساله توجه کرد که ممکن است از فرصت تبلیغات استفاده کنند، همان‌طوری که در انتخابات 88 نیز نوع تبلیغات بسیار غیرمتعارف بود.

سعیدی در پایان سخنانش با اشاره به ثبت‌نام برخی افراد برای انتخابات مجلس، گفت: این آقایان گفته بودند در انتخابات شرکت نمی‌کنند ولی دیدیم جمعیت زیادی از آن‌ها ثبت‌نام کردند که یقین هم دارند رد صلاحیت می‌شوند و این فقط برای ایجاد یک تنش در جامعه است تا خوراکی برای بیگانگان فراهم کنند. در انتخاباتی که بیش از 5 هزار نفر برای حدود 290 کرسی ثبت‌نام کردند، طبیعی است برخی افراد رد صلاحیت می‌شوند.

مشاهده ی متن کامل در : هفته نامه پرتو سخن




برچسب ها : سیاست  ,