یک شخص را در نظر بگیرید که فاقد (یک) کلیه است، پای او مصنوعی است، دچار کوررنگی و آستیگمات است، زخم معده دارد، عقیم شده است و ...
درست حدس زده اید؛ شما اکنون با یک کالای چینی مواجه هستید!

کالای چینی

ارزانی کالای چینی (لااقل آن کالاهایی که به دست ما می رسد) بیش و پیش از آنکه مرهون ارزانی نیروی انسانی و ... به دلیل دزدی از قطعات و مواد مصرفی به کار رفته در ساخت کالاهای چینی است. شما اگر یک کالای برقی چینی بخرید میتوانید مطئمن باشید که -علاوه بر کیفیت پایین مواد مصرفی- حداقل چند سیم پیچ، خازن، سلف و ... ی آن نسبت به مارک اصلی کم است و اصلا در مدار وجود ندارد.
به این ترتیب شما -اگر پول داشته باشید و خدا نداشته باشید- می توانید به شرکت های چینی سفارش ساخت خمیر دندان 170 تومانی بدهید و آن را با ده برابر قیمت، به مبلغ 1700 تومان به داروخانه ها و فروشگاه ها بفروشید و آنقدر پول به جیب بزنید که تا چند سال بتوانید بی هیچ نگرانی از آن ارتزاق کنید.


اگر امروز کالاهای چینی به طور مشمئزکننده ای کشور را پر کرده و دمار از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی در آورده است به دلیل 1. سودجویی واردکنندگان  2. کم کاری و خیانت مدیران  3. ناآگاهی و تغییر ذائقه مصرف کنندگان و  4. ارزانی کالاهای چینی است.




برچسب ها : خودنوشت  ,