در نشست خبری امروز رئیس جمهور، خبرنگار خبرگزاری دانشجو سئوالات خود از رئیس جمهور را این گونه مطرح کرد که:

«بنده امروز از زبان دانشجویان با شما صحبت می‌کنم و سؤال خودم و آنها را مطرح می‌کنم، افرادی هستند از منصوبان شما که با طرح مسائلی موجب تشنج در جامعه و در بین هواداران شما می‌شوند که از جمله ارائه سخنان شاز در مباحث تخصصی بومی و از جمله اینکه می‌گویند روحانیت از شریعت می‌گوید و ما از حقیقت و وقتی که با مخالفت ما روبه رو می‌شوند به ما می‌گویند که شما 4 میلیون نفری بیشتر نیستید "و یا این که "برای رئیس جمهور جلسات گزینشی در نهاد ریاست جمهوری با دانشجویان خاص ترتیب می‌دهند به طوری که به صورت تلفنی افراد مورد نظر را به مراسم دعوت می‌کنند و در مراسم سؤالات از پیش هماهنگ شده می‌پرسند و اجازه ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شما را سلب می‌کنند، کوچکترین انتقاد به دولت را نفی کامل خدمات دولت مطرح می‌کنند و این داستان سر دراز دارد "؛ "ما به شما رای ندادیم که بعد از آن 4 سال کنج خانه بنشینید، بر این اساس از شما می‌خواهیم که با افراد ساده لوح یا مغرض که سخنانشان هر روز بهانه تخریب دولت را به مخالفان شما می‌دهد و موجب سرخوردگی در بین هواداران شما می‌شود برخورد و یا حداقل آنها را از این کار نهی کنید، از شما تقاضا می‌کنم که توسط دستگاه مسئول به صورت شفاف از پرونده معاون اول شبهه زدایی کنید؛ ما طرفدار شما بوده و هستیم ولی مخالف عده‌ای ساده‌لوح و یا مغرض در نهاد ریاست جمهوری هستیم...»

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالات این خبرنگار گفت:به نظرم خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است. از من می خواهید به کسانی بگویم حرف نزده و اظهارنظر نکنند؛ این خیلی بد است. فکر نمی‌کنم دانشجویی در کشور ما باشد که مخالف آزادی بیان باشد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه حتما اینگونه نیست و اشتباهی رخ داده است، افزود: تعجب می کنم؛ دانشجو باید پرچمدار فضا و گفت‌وگوی آزاد و اظهار نظر باشد؛ هنوز چهار روز از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب نگذشته که گفتند که بخاطر اظهارنظر، کسی را منکوب نکنید؛ به صراحت گفتند که چرا بخاطر اظهار نظر،‌ به افراد توهین و اهانت می‌کنید.
احمدی نژاد با بیان اینکه انتظار ندارم کسی به عنوان نماینده دانشجویان بگوید نگذارید عده‌ای حرف بزنند، افزود: می‌گویند اگر از دولت انتقاد می‌کنند بد برخورد می‌کنیم. واقعا اینگونه بوده است؟‌ آیا تاکنون پاسخ داده‌ایم. من که گفته‌ام پاسخ ما سکوت است.
وی با بیان اینکه خواهش می‌کنم که بدنبال این نباشید که جلوی اندیشه و اظهار نظر بسته شود، تصریح کرد:‌باید هرکسی مطلبی دارد اظهار نظر کند و دیگران بگویند و حق را با حق بسنجیم نه با اشخاص.

کنفرانس خبری رئیس جمهور

آقای رئیس جمهور! بنده هم تصور می کنم اشتباهاتی رخ داده است. آزادی بیان متعلق به مردم و اشخاص حقیقی است، نه دولتمردان و اشخاص حقوقی که هر سخنی بگویند به پای نظام و حکومت نوشته می شود و تبعات آن سراسر جامعه را فرا می گیرد.

شما (ی نوعی) یا هر کس دیگری که در این نظام مقدس عهده دار مسئولیت حکومتی است حق ندارید به بهانه حق طبیعی انسان ها درخصوص «آزادی بیان» به ترویج افکار التقاطی، تشویش اذهان عمومی، اصلی کردن مسائل فرعی و دست چندم، انحراف و توقف در مسیر حرکت و پیشرفت کشور و ... اقدام کنید.

آزادی بیان متعلق به مردم کوچه و بازار است که صدایشان به گوش دولتمردان برسد، نه متعلق به امثال مشایی!


و باز اشتباهی رخ داده است آنجا که فرمودید «حق را با حق بسنجیم نه با اشخاص» و گفتید اینکه یک نفر یک حرفی زد دلیل نمی شود!

باید به عرض برسانم یک نفر نیست و چندین نفر هستند؛ از مقام معظم رهبری و علامه مصباح یزدی (دامت برکاتهم) گرفته تا آیت الله علم الهدی و خیل عظیمی از دلسوزان انقلاب و دوستداران شما.

گویا فراموش کرده اید شخص مقام معظم رهبری به خاطر کوتوله ای مثل مشایی حداقل سه بار به طور مستقیم و علنی مجبور به دخالت شدند و شما دوبار با وقاحت تمام از اطاعت ایشان سر باز زدید.

و گویا فراموش کرده اید مطهری زمان، حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی کسی است که آن زمان که نامی از شما شنیده نمی شد و فریاد عدالت خواهی و هل من مبارز طلبی شما بلند نبود یک تنه در مقابل سیل خیانت ها و انحرافات به اصطلاح دولت اصلاحات و ماقبل و مابعد آن ایستاده بود و ایبستاده است.


آقای رئیس جمهور! با شما موافقم: گویا اشتباهی رخ داده است... حتما اشتباهی رخ داده است!

منبع خبر: فارس نیوز ، ایرنا




برچسب ها : مباحث روز  ,