بسم الله الرحمن الرحیم

نماز توبه

سید ابن طاووس در روایتی نقل کرده که ذی القعده محل اجابت دعاء است در وقت شدّت. و در روز یکشنبه ی این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که مجملش آ ن است که هرکه آن را بجا آورد، توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خُصَماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال او و والدین او و ذرّیّه او گردد و توسعه ی رزق پیدا کند و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود؛

و کیفیت آن چنان است که در روز یکشنبه غسل کند (به نیت غسل توبه) و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز گزارد (دو نماز دو رکعتی)، در هر رکعت حمد یک مرتبه، و قل هُوَ اللهُ أحَدُ سه مرتبه و معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) یک مرتبه. پس استغفار کند هفتاد مرتبه (بگوید أستغفراللهَ رَبّی و أتوبُ إلَیهِ) و ختم کند استغفار را به لاحَولَ وَ لاقُوّةَ إلاّ بــِالله العَلیّ ِ العَظیم ِ پس بگوید: یا عزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لی ذُنُوبی وَ ذُنُبَ جَمیع ِ المُؤمِنینَ وَ المُؤمِنات ِ فَإنَّهُ لایَغفِرُ الذُّنُوبَ إلاّ أنتَ.

فقیر گوید ظاهر آن است که این استغفار مذکور و دعای بعد را بعد از نماز به جا آورد.

منبع: کتاب شریف مفاتیح الجنان؛ اعمال ماه ذی القعده

بزرگان و علمای اخلاق سفارش زیادی بر این نماز دارند و در اوقات دیگر نیز می توان آن را به جا آورد و سزاوار است که مومن هر ماه این نماز را به جا آورد.

این حقیر هم از همه دوستان التماس دعا دارد!



میلاد شمس الشموس، انیس النفوس، امام رئوف، السلطان ابا الحسن علی بن موسی الرضا علیه و علی آبائه الطاهرین السلام مبارک باد!
گل تقدیم شما
گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

تاریخ درج در سایت کلوب: 10آبان ماه 1387 ساعت 2239




برچسب ها : مناسبت ها  ,