ز . گناهانى که دشمنان را قدرت مى بخشد:

و الذنوب الّذى تدیل الاعداء؛ گناهانى که دشمنان را قدرت مى بخشد عبارت است از:



1. آشکارا ستم کردن
المجاهرة بالظلم؛ آشکارا ستم کردن آرى اگر در جامعه ظلم و ستم علنى شد آرام آرام زمینه قدرت یافتن دشمنان نیز فراهم مى شود.

2. علنی کردن کارهای بد
و اعلان الفجور؛ کارهاى بد را علنى کردن (و تشییع فاحشه در جامعه نمودن)

3. حلال شمردن حرام
و اباحة المحظور؛ حلال شمردن حرام ها توجّه شود اگر کسى حرام الهى را حلال شمارد فرق نمى کند در بحث مالى باشد و یا حجاب و مرزهاى دینى، بداند گامى براى تقویت دشمن برداشته است.

4. نافرمانى از نیکان
و عصیان الاخیار؛ و نافرمانى (از فرمان) نیکان و برگزیدگان.

وجود پیشوایان دینى رحمت الهى است براى جوامع، هرجامعه از خوبان و پاکان خویش اطاعت کردند، دشمنان خود را زمین گیر نمودند، و هرجامعه اى به پیشوایان دینى و خوبان و پاکان پشت کردند دشمنان بر آنها مسلط شدند، اگر اندکى نگاهى به تاریخ و عصر خود و دور و بر و همسایه هاى خویش داشته باشیم به خوبى این مسئله را تصدیق مى کنیم.

دلسوزان جامعه تلاش کنند زمینه حرمت شکنى ها را از بین ببرند و اطاعت و پیروى از پاکان و خوبان و مراجع دینى را در جامعه نهادینه نمایند.

آرى وقتى على(ع) خانه نشین شد و مردم از او اطاعت نکردند، دشمنان اسلام قدرت گرفتند و اسلام را به حاشیه کشاندند و در طول تاریخ نیز این قضایا تکرار شد، وقتى کوفیان از امام حسین(ع) حمایت نکردند، یزید بر مدینه و مکّه مسلط شد و آنچه از دستش آمد جنایت کرد.

در تاریخ گذشته این کشور هم آن زمان که شیخ فضل اللّه به دار زده شد و مرحوم آیة اللّه کاشانى خانه نشین شد و مورد بى احترامى قرار گرفت دشمن دوباره مسلّط شد، در عراق وقتى خانه آیة اللّه حکیم سنگباران شد بعثى ها قدرت گرفتند و وقتى آیة اللّه سید محمد باقر صدر به شهادت رسید، ترک تازى بعثى ها بیشتر شد و امروز عدّه اى تلاش دارند در جامعه ما با برخى رفتارها زمینه برگشت دشمنان دین را فراهم نمایند.

5. اطاعت از اشرار
و الانطیاع للاشرار؛ اطاعت از اشرار (عامل دیگرى است براى قدرت یابى دشمن).
حقا که باید گفت سرچشمه سخنان معصومان مخزن اسرار الهى است. اگر کسى اتصال به علم الهى نداشته باشد هرگز نمى تواند این گونه دقیق حرف بزند، و بعد از 1300 سال همچنان سخنانش زنده بماند، گویى که این سخنان همین دیروز به مناسبت حوادث کشور گفته شده است و موبه مو به آثار اغتشاشات و عوامل ریشه اى آن اشاره دارد.

ادامه دارد ، ان شاء الله ........

اگه مطلب براتون مفید بود ،
جهت خشنودی و تعجیل ظهور  بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء صلواتی نثار کنید.

تاریخ درج در بلاگفا: 1388.08.25 ساعت 22:25




برچسب ها : احادیث و روایات  ,